.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از گوشه و کنار سیاست چه خبر؟

*پس از رحلت چند تن از اساتید اخلاق در تهران و خالی ماندن برخی کرسی های وعظ، از آیت الله حائری شیرازی درخواست شده مجالس اخلاق را در تهران برگزار کنند. این جلسات دو هفته یک بار در میدان سپاه جنب پادگان ولی عصر(عج)حسینیه فاطمه زهرا (س) پس از نماز مغرب و عشا برای عموم و هفته ای یک جلسه هم برای طلاب و روحانیون در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار خواهد شد.

*یکی از استدلال های محمد خاتمی برای عدم کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری این است که می گوید:" من تجربه شکست هاشمی رفسنجانی را در انتخابات سال 84 را دیده ام. مردم ایران به فردی که دو دوره رئیس جمهور بوده و بار سوم می خواهد به قدرت برگردد به درست یا غلط  قدرت طلب و فرصت طلب می گویند."

*موسوی خوئینی ها در تحلیلی معتقد است:" تشویق اصلاح طلبان به حضور در در انتخابات بازی هاشمی رفسنجانی برای نابودی جریان اصلاحات است. خوئینی ها به صراحت می گوید هاشمی با نابودی جریان اصلاحات می خواهد یکه تاز میدان سیاست شود."

*در نظر سنجی های صورت گرفته در چند دانشگاه کشور، آقایان زاکانی ، جلیلی و لنکرانی بالاترین میزان محبوبیت را در میان کاندیداهای ریاست جمهوری داشته اند.

*یکی از گزینه های مطرح اصلاح طلبان که نزدیک به حزب کارگزاران سازندگی است اخیرا به بهانه بیماری اعلام کرده که در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام نمی کند. اما پیگیری های مشرق نشان می دهد دو دلیل مهم برای نیامدن وی عبارت است از1-داشتن پرونده های اقتصادی2- عدم اعتقاد وی به حکومت دینی. وی گفته چگونه می توانم کاندیدا شوم در حالی که اعتقادی به ساز و کار حکومت دینی ندارم.

*برخی اصلاح طلبان با اشاره به کاندیداتوری روحانی، جهانگیری، شریعتمدار، کواکبیان و ...می گویند احتمال کاندیداتوری عارف ضعیف شده است. عارف در دیدار کاندیداها با ضرغامی حضور نداشت.

*برخی اعضای ستاد انتخاباتی محمد حسن ابوترابی از وی به عنوان پدیده این دوره انتخابات ریاست جمهوری نام می برند و می گویند وی به دلیل سیادت، روحانیت، سابقه نمایندگی مجلس و سابقه حضور در دانشگاه می تواند پدیده این دوره نام بگیرد.

*یکی از اعضای جبهه پایداری طی سخنانی در دانشگاه امام صادق (ع) از مراحل تکمیل اعضای کابینه این جریان سخن گفته و اعلام کرده تاکنون حضور آقای دکتر داوودی به عنوان وزیر اقتصاد، حجت الاسلام آقا تهرانی به عنوان وزیر ارشاد و پرویز فتاح به عنوان وزیر نیرو نهایی شده است.

*در برخی محافل خبری از عبدالرضا شیخ الاسلام وزیر سابق کار و تعاون به عنوان مسوول احتمالی ستاد انتخاباتی شوراهای حامیان دولت دولت نام می برند. وی اخیرا دیدارهایی را با چمران داشته است.

*یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری با اصرار اعضای ستاد خود راهی مراکز آرایشی و گریم شده است. وی در گام اول اقدام به سفید کردن دندان ها کرده و سپس اقدامات زیباسازی روی پوست و موی خود را آغاز کرده است.


*بر اساس برخی نظر سنجی های انجام گرفته توسط مراکز معتبر، میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری در تهران از مرز 60 درصد و در سراسر کشور از 70 درصد خواهد گذشت.

*اخیرا رفت و آمدهای انتخاباتی در دفتر علی لاریجانی زیاد شده است. گفته می شود در صورت کاندیداتوری لاریجانی، ائتلاف جبهه پیروان به نفع وی کنار خواهند رفت. همچنین برخی نمایندگان مجلس سفری به قم داشته و از برخی علما و مراجع خواسته اند لاریجانی را برای کاندیدا شدن تشویق نمایند.

*در جمع بندی های صورت گرفته توسط چند مرکز مطالعاتی، احتمال کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی نزدیک به صفر است.

*تیم مشاوره خاتمی متن نامه ای را تنظیم کرده اند که در آن دلایل نیامدن خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری بیان شده است. تاکنون چندین بار متن این نامه تغییر کرده است. برخی مخالف معرفی گزینه حداقلی از سوی خاتمی هستند و برخی دیگر معتقدند اعلام قهر و یا شرط گذاشتن برای نظام اوضاع اصلاح طلبان را بدتر از آن چه هست خواهد کرد.

*اعضای یک کلیسای خانگی در رشت به اتهام ترویج شیطان پرستی دستگیر شدند. این فرقه متعلق به ویلیام ماریون از منحرفان مسیحیت در آمریکا بودند که ادعای پیامبری آخرالزمان دارد و به پرستش نمادهای شیطانی می پردازند.

*در ارزیابی های میدانی صورت گرفته در سوریه، حدود 30 درصد خاک این کشور در دست نیروهای معارضه و تروریست ها است. با اعطای کمک یک میلیاردی عربستان به شاه اردن، مرزهای اردن و سوریه به دالان ارسال نیرو و تجهیزات به تروریست های سوری تبدیل شده است.

*بازار راه اندازی سایت و وبلاگ های انتخاباتی این روزها داغ شده است بگونه ای که حامیان محمد رضا باهنر در روزهای اخیر 20 سایت خبری سراسری و استانی را برای وی راه اندازی کرده اند.

*در روزهای اخیر اسحاق جهانگیری دیدارها و مذاکرات فشرده ای با هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی داشته است. گفته می شود با حمایت هایی که این دو چهره از جهانگیری داشته اند و همچنین نظر مثبت اکثر اعضای مجمع روحانیون و کارگزاران از جهانگیری، وی به زودی به عنوان کاندیدای نهایی اصلاح طلبان معرفی خواهد شد.

*نزدیکان علیرضا زاکانی از اعلام قریب الوقوع کاندیداتوری وی سخن می گویند. قرار است در یکی از حسینیه های شهدای دفاع مقدس این اعلام حضور صورت بپذیرد.

*در مراسم تجلیل از خادمان نوروزی در ورزشگاه آزادی، نیروی انتظامی و ماموران راهنمایی و رانندگی به عنوان مهمترین و اصلی ترین خادمان نوروزی حضور نداشتند.

* یکی از مسوولان جریان اصلاح طلب استان همدان پس از ملاقات با هاشمی رفسنجانی و خاتمی، در دیدار حامیان این جریان در همدان گفته است:" ما در انتخابات نباید حرف های غلیظ سیاسی بزنیم. ما باید به گونه ای صحبت کنیم که افراد پایین شهر حرف های ما را بفهمند برای آنها اگر از آزادی و دمکراسی و لیبرالیسم سخن گوییم ما را دیوانه قلمداد می کنند.وی همچنین گفته خاتمی را در دیدار اخیرخوشفکرتر و سیاستمدار تر از گذشته دیدم.

*پیرو درج خبری در شماره گذشته "از گوشه و کنار سیاست" درباره فعالیت انتخاباتی حسین موسویان به نفع حسن روحانی، وی در تماس با مشرق اعلام کرد:" ضمن ارادت به آقای روحانی در ستاد ایشان نیستم و به تدریس خود در دانشگاه های آمریکا ادامه می دهم."مشرق/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.436 seconds.